Auntieee!

17 december 2016 - Mukono, Oeganda

Door: Karlijn

Onze derde week in Uganda zit er alweer op, de tijd gaat snel! Leuk om al jullie reacties te lezen op onze blog :)! Na de fantastische safari van vorige weekend, begon er weer een nieuwe week waarin het vakantieprogramma van start is gegaan. Dat betekent kerstknutselwerkjes maken en spelletjes spelen! Het programma is (nog) niet heel druk dus de rest van de tijd hebben we ons vermaakt met voetballen, lummelen (het favoriete spel hier), schommelen, tasjes vouwen van boomblaadjes en ga zo maar door.

Inmiddels onthouden de kids onze namen en wij die van hen steeds beter. Iedereen die hier werkt wordt auntie (tante) of uncle (oom) genoemd. Dus als er iemand je aandacht wil hoor je ‘auntie Erika’ of ‘auntie Karlijn’, al blijft de R in zowel Erika als Karlijn toch wel erg moeilijk. Gelukkig is het ook voldoende om alleen ‘auntieee’ te roepen ;).

Verder is iedereen hier druk met het oefenen voor de kerstvoorstelling. Deze wordt volgende week wel negen keer gehouden voor alle mensen uit de omliggende dorpen en het schijnt dan enorm druk te worden. Gister hebben we tijdens het optuigen van wat kerstbomen een repetitie gezien en het koor klonk al erg goed, ik ben benieuwd!

Vanmiddag zijn we samen met Marjoke en Anne-Marije, twee andere Nederlandse vrijwilligers naar de markt in Mukono geweest. De driver van de bodaboda van Marjoke en Anne-Marije had een beetje moeite met rijden, waardoor het een lekker rustig ritje werd. Dit vonden we helemaal niet erg, want nu konden we lekker genieten van het uitzicht. Het land is een beetje heuvelachtig en erg groen doordat het regelmatig regent, samen met de rode zandwegen geeft dit een prachtig gezicht! Eenmaal aangekomen in Mukono hebben we eerst wat gegeten, waarna we de markt op zijn gelopen. Eén lange straat vol met kraampje lag voor ons. Als Mzungu vielen we wel op, dus genoeg mensen die ons wilden helpen. We hebben lekker over de markt gestruind en na wat onderhandelen meerdere souvenirtjes gekocht! Achter deze markt lag ook nog een groente en fruit markt. Hier was genoeg keuze, dus we hebben goed ingeslagen. Weer genoeg vitamientjes voor de komende week :).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pieter en Sjoukje:
    17 december 2016
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen! Zo te lezen genieten jullie volop. We zien alweer uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes
  2. Ria Wijbenga.:
    17 december 2016
    Ik wens jullie vast fijne gezegende kerstdagenen geniet ze van de voorstelling
  3. Paul en Susan:
    17 december 2016
    Lieve Karlijn en Erika, wat schrijven jullie geweldig. Ik kan mij de markt helemaal voorstellen.... Wij wensen jullie fijne kerstdagen met elkaar. Gr. Paul en Susan
  4. Papa en mama:
    17 december 2016
    Wat zal dat een onvergetelijk kerstfeest voor jullie worden!
    Leuk dat de kids jullie naam al weten en jullie ook die van hen.
    Jullie hebben er al een derde van de tijd opzitten, gaat toch wel erg snel:-)
    Voor de komende week ook weer heel veel plezier aunties, xxx.
  5. Arjon:
    17 december 2016
    Leuk om jullie verslagen te lezen! Geniet van de Kerst en succes nog even :)
  6. Petra:
    Ha Karlijn en Erika!

Leuk om allemaal te lezen. Veel plezier en succes nog de komende tijd en fijne feestdagen in verweggistan :)

Groetjes Petra
  7. Klara Meulink:
    18 december 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen en heel herkenbaar. Volgens mij slapen jullie in het huisje waar wij ook 3 maanden hebben gewoond. Geniet van jullie verblijf in Oeganda! Ik ben benieuwd naar de Kerstvoorstellingen. Doe ze allemaal maar de groeten van aunti Jannie en aunti Klara :).
  8. Inge Zeelen:
    18 december 2016
    O wat een geweldig avontuur dames!!
    Respect voor jullie inzet!
    We wensen jullie een hele fijne tijd toe, en geweldige feestdagen als aunti's!!!
  9. Elizabeth:
    19 december 2016
    Hoi Erika en Karlijn,
    alweer een leuk verhaal en mooie foto's. Zo leren we hier ook een beetje de taal. Veel plezier in deze week. Groetjes xxx. Van mij.
  10. Cobie van Beek:
    20 december 2016
    Hoi Karlijn, veel plezier met de kerstvieringen en een fijne en gezellige kerst met elkaar!
    Groeten Martijn, Cobie, Yara en Yente
  11. Shelley:
    21 december 2016
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Ik wens jullie fijne feestdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar.
    Ben erg benieuwd hoe ze het daar allemaal vieren, en hoe dat verschilt met hier in Nederland.

Groetjes,
    Shelley