Verkenning Noah's Ark en trip naar Mukono

28 november 2016 - Kampala, Oeganda

Door: Erika

Vandaag hebben we voor het eerst een echt Ugandees ontbijt gegeten. Dit was porridge, een zoete pap gemaakt van verschillende granen. Ik vond het prima te eten. Karlijn heeft echter een hekel aan pap, maar het is gelukkig binnen gebleven. Verder zagen we vanmorgen drie schattige aapjes bij ons huisje. Ja, we zitten hier echt midden in de jungle. Dat idee blijft nog wel een beetje gek. Vooral ’s nachts merken we echt dat we er middenin zitten. Het jungle-leven ontwaakt dan echt. We hebben oordopjes nodig om te kunnen slapen.

Vanmorgen kwam Daniël ons rond elf uur ophalen voor een heuse Noah’s Ark tour. In een rondleiding van ongeveer een uur liet hij ons de hele compound zien. Van de boerderij tot alle verschillende scholen. We weten nu ook dat we veel omhoog en naar beneden moeten lopen. Inmiddels heb ik namelijk aardig spierpijn in mijn kuiten ;). Op conditie blijven gaat dus waarschijnlijk wel lukken.

Vanmiddag zijn we met de Bodaboda’s naar Mukono gegaan. De Bodaboda’s zijn motortaxi’s van locals. Je gaat gewoon achterop zitten en zij rijden je naar je bestemming. Een fantastische ervaring! In Mukono hebben we een Ugandese simkaart aangeschaft, voedsel gekocht en wat huishoudelijke artikelen ingeslagen. Voorlopig kunnen we er weer even tegenaan.

1. Papa en mama:
    28 november 2016
    Ontzettend leuk dat jullie ons zo uitgebreid verslag doen van jullie belevenissen.
    We kijken alweer uit naar het volgende verhaal. Liefs voor jullie allebei.
  2. Elizabeth:
    28 november 2016
    Echt fijn om jullie belevenissen te lezen.
    Liefs voor jullie allebei van mams
  3. Anne Loohuis:
    29 november 2016
    Hoi Karlijn en Erika, ik ga jullie ook volgen en zal me daarom ff voorstellen ; Anne Loohuis, moeder van Emiel , heb samen met je moeder in de bieb 'gewerkt' binnen t OCR. Ik kijk uit naar jullie blogs ! Heel veel succes en vooral plezier !!
  4. Hennie Boorsma:
    29 november 2016
    Heej, fijn om te horen dat jullie er zijn meiden! Leuk die ontmoeting met die aapjes.
    Je vertelde Erika, dat het echte jungle leven los komt 's nachts, welke dieren hoor je zoal nog meer? Je inkopen.... komt dat een little bite overheen met hier? En hoe is de ervaring met de kids?

Een hele fijne tijd daar!
    Hartelijke groet
    Hennie
  5. Selina:
    1 december 2016
    Wat ontzettend leuk om jullie belevenissen/ervaringen te lezen! Groetjes van ons alle zes!
  6. Oma:
    1 december 2016
    Ha Erika en Karlijn leuk om zo op de hoogte te kunnen blijven met jullie belevenissen! Een fijne tijd daar in het verre Afrika !groetjes van Oma en Opa !